Skaityti mokomės nuo mažens

0
72

Žinome, kad nei kompiuteris, nei televizorius neatstos knygos, jos teikiamos naudos vaikui, todėl labai svarbu, kad tėvai suprastų, jog skaityti reikia mokytis. Šiandien dauguma sutinka, kad skaitydami vaikams įteikiame bene geriausią dovaną, kurios jis nenumes į kampą, nepames ir nepamirš. Skaitydami supažindiname vaiką su įvairia rašymo maniera, stiliumi ir žodynu, liaudies kūryba. Tyrimai rodo, kad vaikai, kuriems buvo daug skaityta ikimokykliniame amžiuje, yra sėkmingesni mokykloje. Skaitydami drauge išgyvename istoriją – vaikelis vis artyn slenkasi, kol galiausiai priglunda prie skaitančio tėvo ar mamos- artumas jaudina, kloja santykius. Skaitymas ramina, teikia saugumo jausmą, užliūliuoja. Raskime laiko su vaiku pabūti kartu su spalvinga knyga, rodykime jam, kad tai vertybė, kuri teikia daug malonumo. Atsakykime į visus vaikui kylančius klausimus, aptarkime jo savijautą, klausantis pasakos veikėjų išgyvenimų ir džiaugsmų. Tai nepakeičiama ugdymo priemonė, skatinanti suartėti su vaiku, pasinerti į jo pasaulį.

Padėkime suprasti vaikui, kad skaitymas supažindins su naujais dalykais, nuneš į kitus pasaulius ir leis keliauti laiku. Net pačiose paprasčiausiose vaikiškose knygelėse galime atrasti pagrindinę temą ir apie ją diskutuoti. Prie knygos vaiką reikia pratinti ir rodyti pavyzdį.

Taigi, norint sudominti vaiką knyga:

”    Reikia labai kritiškai pažvelgti į tai, ką vaikas skaitys. Tai turi būti tvarkingas, kokybiškas produktas.

”    Nevertėtų skaityti tokių knygų, kurios parašytos darkyta kalba, nesuprantamos, iliustracijos nesukelia pasigėrėjimo jausmo.

”   Reikia atsižvelgti į vaikų norus. Jei vaikui patinka knyga, nors jums atrodo visiškai kvaila, vis viena skaitykite, nes vaikų interesai yra visai kitokie nei mūsų suaugusiųjų.

”    Jeigu matote, kad vaikams neįdomu, ieškokite, kas jiems patinka.

”   Reikėtų perskaityti ne tik tai, ko prašo vaikas, bet ir gudriai pradėti skaityti tai, kas yra jam vertinga. Šiais laikais yra knygelių, padedančių išgyventi vaikams reikalingas emocijas, pamokančių gyvenimo tiesų, skatinančių vaikus kalbėtis jautriomis temomis, paaiškinančių svarbius socialinius įvykius.

Rekomenduojamų knygų sąrašas 4-5 m. vaikams:

  1. Sam, McBratney, (2005) Jūs visi man brangiausi. Vilnius : Alma litera.
  2. L., Žutautė, (2013) Kakė Makė ir netvarkos nykštukas. Vilnius: Alma litera.
  3. L., Žutautė, (2013) Kakė Makė ir pabėgusios ausys. Vilnius: Alma litera.
  4. L., Žutautė, (2013) Kakė Makė ir didelė tamsa. Vilnius: Alma litera.
  5. L., Žutautė, (2011) Du paršeliai. Vilnius: Alma litera.
  6. Debi, Giliori, (2010) Mylėsiu tave amžinai. Vilnius: Baltosios lankos.
  7. Katerina, Janouch, Jngrid, Har, Plåster, Janouch, (2014) Ingrida ir pleistriukai. Vilnius: Nieko rimto.
  8. Ayano, Imai, (2013) Česteris. Vilnius: Nieko rimto.
  9. (2013)Kas? Kur? Kodėl? Vilnius: Alma litera.
  10. (2013) Kas miške gyvena? Vilnius: Presvika.
  11. Jonas, Avyžius, (2013) Juodažvaigždis arkliukas.Vilnius: Alma litera.
  12. Asta,Gaižutienė, (2012) Vaiko teisės ir pareigos. Vilnius: Šviesa.
  13. Rob, Scotton, (2012) Linksmų Kalėdų Juodi. Vilnius: Nieko rimto.

14.Kęstutis, Kasparavičius,(2013)  Apie daiktus. Vilnius: Nieko rimto.

Vaikų lopšelio – darželio „Vyturėlis“ vyr. auklėtoja Loreta Leipuvienė

remimo-fondas-250x250