Tyrimas: lietuviai pirkiniams internetu kartais išleidžia pusę savo pajamų

Savitarnos siuntų terminalas.

Lietuvos pašto užsakymu atliktas visuomenės tyrimas atskleidė, kad lietuviai savitarnos siuntų terminalais dažniausiai atsisiunčia drabužių, elektronikos prekių ir parfumerijos bei kosmetikos. Lojaliausi šių prekių pirkėjai – tarnautojai, namų šeimininkės, ūkininkai ir darbininkai iš mažesnių miestų. 5 proc. apklaustųjų šiems pirkiniams išleidžia beveik pusę savo uždarbio.

„Savitarnos siuntų terminalai Lietuvoje jau nebe naujiena, tad nenuostabu, kad dėl jų patogumo šia paslauga drąsiai naudojasi tiek jauni, tiek vyresnio amžiaus vartotojai. Ir nesvarbu, ar jie gyvena didmiestyje, ar mažesniame miestelyje. Lietuvos pašto užsakymu atlikto visuomenės tyrimo duomenys rodo, kad klientai paslaugomis naudojasi ne tik todėl, kad siųsti ir atsiimti siuntą galima patogiu metu – ši paslauga vertinama dėl patogios terminalų vietos ir dėl to, kad viską atlikti galima savarankiškai. Įdomu tai, kad internetu užsakomų ir savitarnos terminalais siunčiamų prekių kategorijas galima išskirstyti netgi pagal miestus: drabužiai paklausiausi Šiaulių rajone, elektronikos prekės – Marijampolės, o parfumerijos gaminiai – Alytaus rajone“, – sako Lietuvos pašto Rinkodaros ir pardavimų direktorius Norbertas Žioba.

Dažniausia gaunamų siuntų kategorija – drabužiai, juos į terminalus teigia užsakantys net 44 proc. apklaustųjų. Drabužių siuntos populiariausios Šiaulių rajone – teigiamai atsakė 56 proc. apklaustųjų, tačiau neatsilieka ir Klaipėdos rajonas – 55 proc., Panevėžio rajone drabužius siunčiasi 49 proc., Utenos – 47 proc., Vilniaus – 43 proc., Marijampolės – 38 proc., Kauno – 37 proc., Alytaus – 36 proc., Telšių – 34 proc., Tauragės rajone – 32 proc. apklaustųjų. Dažniausiai drabužius atsisiunčiančios nurodė namų šeimininkės – 69 proc., ūkininkai – 56 proc., specialistai/valstybės tarnautojai – 50 proc.

Tyrimo duomenys rodo, kad savo garderobą taip dažniausiai formuoja mažiausiai uždirbantys: pigesnių drabužių internetu ieško 62 proc. uždirbančių iki 300 Eur per mėnesį, 301-600 Eur – 37 proc., 601-900 Eur – 40 proc., daugiau nei 900 Eur – 46 proc., neturintys pajamų/jų nenurodę – 59 proc.

Antra pagal populiarumą į terminalus siunčiamų prekių kategorija – elektronikos prekės. Jų į terminalus užsako 36 proc. klientų: 20 proc. jų per mėnesį uždirba mažiau nei 300 Eur, 38 proc. – 301-600 Eur, 31 proc. – 601-900 Eur, 46 proc. – daugiau nei 900 Eur. Elektronikos prekės itin paklausios Marijampolės rajone – jas užsisakantys nurodė 51 proc. apklaustųjų, Kauno rajone – 48 proc., Klaipėdos – 45 proc., Telšių – 39 proc., Vilniaus – 37 proc., Alytaus – 33 proc., Panevėžio – 30 proc., Šiaulių – 27 proc., Utenos – 19 proc., o Tauragės rajone elektronikos prekes užsako tik 12 proc. LP EXPRESS klientų.

Parfumerijos gaminius į savitarnos siuntų terminalus siunčiasi 28 proc. žmonių, 36 proc. jų yra vidutinio amžiaus – 35-45 metų. Grožio priemonės populiariausios Alytaus rajone – jas užsako net 58 proc., Panevėžio rajone – 36 proc., Vilniaus – 31 proc., Marijampolės – 30 proc., Šiaulių – 28 proc., Tauragės – 27 proc., Klaipėdos – 25 proc., Kauno ir Utenos rajonuose – po 19 proc., Telšių rajone – 14 proc.

„Gauta statistika rodo, kad dažniausiai žmonės siunčiasi nebrangius siuntinius: vidutiniškai už 30 Eur kas mėnesį į terminalus siunčiasi 42 proc., iki 60 Eur – 31 proc., 90 Eur – 11 proc., 120 Eur – 6 proc. apklaustų mūsų klientų. Įdomu tai, kad net 5 proc. uždirbančių iki 300 Eur nurodė per mėnesį gaunantys siuntų už 121 Eur ir daugiau. Tai yra – net pusę savo atlyginimo pripažino išleidžiantys siuntiniams“, – sako Lietuvos pašto Rinkodaros ir pardavimų direktorius N. Žioba.

Brangiausias siuntas siunčiasi Tauragės rajono gyventojai – 21 proc. jų kas mėnesį į terminalus užsako prekių už daugiau nei 121 Eur, 15 proc. – Alytaus rajono, tokios pat vertės prekes bent kartą per mėnesį gauna 11 proc. Marijampolės rajono gyventojų, Vilniaus – 5 proc., Kauno ir Utenos rajonų gyventojai – po 3 proc., Klaipėdos, Panevėžio ir Šiaulių rajonuose tokios vertės prekių užsako 2 proc. žmonių.

Pagrindinė priežastis, lemianti, kodėl vartotojai naudojasi terminalais – galimybė siuntas pasiimti patogiu laiku visą parą, nes taip atsakė net 78 proc. apklaustųjų. 55 proc. savo pasirinkimą motyvavo tuo, kad viską galima atlikti savarankiškai bet kuriuo metu ir nereikia bendrauti su žmonėmis, 49 proc. patinka patogi terminalų vieta, 42 proc. pirmenybę teikia terminalams, nes siuntimo procesus valdyti gali internetu, 40 proc. paslauga naudojasi, nes siunta per terminalus pristatoma greičiau, o 30 proc. nurodė, kad toks būdas – pigesnis.

Visuomenės nuomonės tyrimo metu, 2019 m. rugsėjo mėnesį, CAWI (angl. Computer Assisted Web Interviews) ir CAPI (angl. Computer Assisted Paper Interviews) metodais buvo apklausta 1000 Lietuvos gyventojų, kurių amžius – 18-65 metai ir daugiau. Tyrimą atliko tyrimų bendrovė „Berent Research Baltic“.