Vokietijos motociklų gamintojas „BMW Motorrad“ pristatė naujausią savo motociklą „BMW R 1300 GS“. Pristatytas GS modelis pasižymi nauju opoziciniu varikliu bei nauja pakaba, gerokai sumažintu svoriu ir atnaujintu dizainu. Lietuvoje jau priimami išankstiniai šio modelio užsakymai.
„Kiekvienais metais turime modelių, kurie sudomina vairuotojus dar prieš oficialų paskelbimą. Naujasis GS serijos atstovas yra būtent toks – susidomėjimas šiuo motociklu matomas jau kurį laiką, pirkėjai Lietuvoje taip pat rezervuojasi „BMW R 1300 GS“ jo net neišbandę. Kita vertus, naujasis modelis tikrai pateisins GS serijos gerbėjų lūkesčius, nes motociklas pasižymi nauju varikliu, išskirtiniu valdymu ir vairavimo patirtį praturtinančiomis savybėmis“, – sako BMW prekės ženklo vadovas Martynas Daujotas.
Atnaujintas iš pagrindų
„BMW R 1300 GS“ – tai kelioninių enduro segmento motociklų atstovas, kuris, lyginant su ankstesniuoju modeliu, gerokai atnaujintas. Naujasis GS pasižymi 12 kg sumažintu svoriu, o pagrindiniu varikliu vėl tapo dviejų cilindrų opozicinis variklis. Dėl po varikliu sumontuotos pavarų dėžės ir naujos skirstomojo veleno pavaros konstrukcijos jis yra kompaktiškesnis nei ankstesni modeliai. Tai yra ir pats galingiausias kada nors serijiniu būdu gamintas BMW opozicinis variklis: 1 300 cm3 darbinio tūrio variklio galia yra 107 kW/ 145 AG, kai jo sūkių dažnis siekia 7 750 kartų per minutę.
Perkamiausi radarų detektoriai
Naujosios pakabos centre – iš plieno pagamintas skardos korpuso pagrindinis rėmas, kuris ne tik gerokai optimizuotas montavimo vietos atžvilgiu, bet ir pasižymi didesniu standumu nei ankstesnis modelis. Galinio rėmo atveju ankstesnę vamzdinę plieninę konstrukciją dabar pakeitė liejamo aliuminio konstrukcija. Naujoji „EVO Telelever“ priekinio rato kreipiančioji su lanksčiu elementu ir atnaujinta „EVO Paralever“ galinio rato kreipiančioji taip pat užtikrina dar didesnį vairavimo tikslumą ir važiavimo stabilumą.
Prisitaiko prie vairuotojo
Naujasis GS modelis išsiskiria ir dinaminiu pakabos reguliavimu (DSA). Ankstesnė „Dynamic ESA Next Generation“ elektroninė pakaba pati užtikrino aukštą važiavimo saugumo lygį ir važiavimo patogumą įvairiose vietovėse dėl dinamiškai reguliuojamo amortizatoriaus ir reguliuojamos galinės spyruoklės padėties. Tuo metu naujoji elektroninė dinaminė pakabos reguliavimo sistema (DSA) dabar žengia dar vieną žingsnį pirmyn, sujungdama dinaminį priekinio ir galinio amortizatoriaus reguliavimą su atitinkamu spyruoklės atramos reguliavimu priklausomai nuo pasirinkto važiavimo režimo, važiavimo sąlygų ir manevrų. Automatinis spyruoklės atramos reguliavimas užtikrina apkrovos kompensavimą, o tai suteikia dar daugiau patogumo važiuojant bet kokiu paviršiumi nepriklausomai nuo to, ar vairuotojas važiuoja vienas, su keleiviu ar didelių gabaritų kroviniu.
Naujasis „R 1300 GS“ su adaptyviąja sistema visiškai automatiškai reguliuoja ir transporto priemonės aukštį, priklausomai nuo važiavimo sąlygų. Dėl 20 mm didesnės spyruoklių eigos priekyje ir gale bei pasirinktinės sportinės pakabos, specialiai sukurtos GS modeliui, šis motociklas puikiai tiks ir bekelės vairuotojams. Taip pat motociklas pasižymi elektriniu stiklo pakėlimo mechanizmu, daiktadėžėmis su apšvietimu ir aktyvia kruizo kontrole, kas dar labiau užtikrins komfortą ir patogumą vairuojant.
Keturi vairavimo režimai
Net ir standartinės komplektacijos „BMW R 1300 GS“ nuo šiol yra ne trys, bet keturi važiavimo režimai, leidžiantys prisitaikyti prie individualių vairuotojo pageidavimų. „Lietaus“ bei „kelio“ važiavimo režimai leidžia motociklui lengvai pritaikyti prie įvairių kelio dangų ir oro sąlygų. Naudojant „Eco“ važiavimo režimą galima pasiekti maksimalų nuvažiuojamą atstumą vienu degalų baku, o papildomas važiavimo režimas „Enduro“ leidžia pagerinti važiavimo patirtį bekele, pasitelkiant specialiai tam skirtą sąrangą.
Įgaliotoji „BMW Motorrad“ atstovė Lietuvoje „Krasta Auto“ skelbia, kad motociklas „BMW R 1300 GS“ Lietuvoje kainuos nuo 20 tūkst. Eur. Dėl didelės šio modelio paklausos ir ribotos gamybos, motociklų skaičius taip pat ribotas.