Išanalizavę Lietuvos ir kitų šalių padangų atliekų tvarkymo patirtį, ekspertai rekomenduoja šias atliekas panaudoti tiesiant kelius, šaligatvius, dviračių takus, o valstybei šiame sektoriuje formuoti paklausą. Jų rekomendacijos pateiktos pirmadienį visuomenei pristatant Aplinkos ministerijos užsakymu parengtą studiją apie padangų atliekų panaudojimą statybos ir kitų produktų gamybos veiklose.
Auto365.lt – Tai automobilių pasaulis!
Valstybė turėtų finansuoti tyrimus, kurie nustatytų mūsų šalies sąlygoms tinkamą perdirbtos gumos žaliavos sudėtį ir darbų technologijas. Atsižvelgus į tyrimų rezultatus, turėtų būti pakeistos higienos normos, techniniai reglamentai.
Studijos autoriai siūlo patobulinti žaliųjų viešųjų pirkimų kriterijus, skatinant įsigyti iš padangų atliekų pagamintą produkciją. Jie nepataria taikyti padangų atliekų tvarkymo užstato sistemos modelio, nes jam įgyvendinti reikėtų gerokai didesnių investicijų nei dabar veikiančiai sistemai.
Siūloma skirti valstybės lėšų susikaupusioms iš praeities paveldėtoms padangų atliekoms sutvarkyti, parengti finansavimo metodiką didelių gabaritų atliekų surinkimo aikštelėms, kuriose iš gyventojų surenkamos padangų atliekos.
Dar viena rekomendacija – skatinti kolektyvinį padangų atliekų tvarkymą, griežčiau kontroliuoti šių atliekų susidarymo ir tvarkymo apskaitą, atliekų tvarkytojų laikomas padangų atliekų ir iš jų pagamintos produkcijos kiekius.
Studiją „Padangų atliekų panaudojimas statybos ir kitų produktų gamyboje, statyboje ar kitose veiklose“ parengė UAB „Ekonominės konsultacijos ir tyrimai“. Kviečiame susipažinti su šios studijos ataskaita ir pristatymu.
Marijus Gailius
Aplinkos ministro patarėjas
LR aplinkos ministerija