Švelnėjant karantino sąlygoms, nuo birželio 1-osios gyventojams vėl duris atvėrė ligonių kasų gyventojų aptarnavimo skyriai. Paslaugos juose teikiamos tik su išankstine registracija, atvykus be jos, – gyventojai gali būti įleidžiami, jei tuo metu nebus kitų klientų.
Valstybinė ligonių kasa prie Sveikatos apsaugos ministerijos (VLK) informuoja, kad skyrių veikla atnaujinama atsižvelgiant į visus šiuo metu galiojančius reikalavimus dėl darbuotojų ir lankytojų saugumo užtikrinimo. Atkreipiamas dėmesys, kad lankantis teritorinių ligonių kasų (TLK) gyventojų aptarnavimo skyriuose bus svarbu laikytis saugumo taisyklių – dėvėti veido kaukes arba kitas apsaugines priemones, laikytis ne mažesnio kaip 2 metrų atstumo vienas nuo kito. Taip pat būtina paisyti asmens higienos principų – dezinfekuoti rankas, laikytis kosėjimo, čiaudėjimo etiketo. Skyriuose gali būti matuojama atvykusiųjų temperatūra.
Smulkesnė informacija apie gyventojų priėmimo atnaujinimą, registraciją pateikiama kiekvienos TLK interneto svetainėje.
Vis dėlto, kol karantinas bus atšauktas galutinai, ligonių kasos rekomenduoja gyventojams ir toliau rinktis elektronines paslaugas ir į TLK skyrius atvykti tik tuomet, kai tai yra būtina. Specialistai ne kartą pabrėžė, kad labai daug su sveikata bei privalomuoju sveikatos draudimu susijusių klausimų ar problemų galima išsiaiškinti bei išspręsti net neišeinant iš namų – internetu arba telefonu. Ligonių kasos primena, kad VLK tinklalapyje galima rasti šias siūlomas internetines paslaugas:
- pasitikrinti, ar esate draustas privalomuoju sveikatos draudimu;
- sužinoti, kiek kainavo gydymas ir vaistai;
- užsisakyti Europos sveikatos draudimo kortelę (ESDK);
- pasitikrinti eiles gydymo įstaigose;
- peržiūrėti ortopedijos įmonių sąrašus ir ortopedijos priemonių katalogus;
- pasitikrinti savo vietą sąnarių endoprotezų, ortopedijos priemonių ir dantų protezavimo laukimo eilėse.