2.7 C
Molėtai
2025 / 03 / 21

Neigiami komentarai soc. tinkluose – kada verslas juos gali šalinti?

Ar jau skaitėte?

Soc. tinklai jau kurį laiką yra viena iš pagrindinių priemonių verslams bendrauti su savo klientais, reklamuoti savo prekes ir paslaugas, o viešas grįžtamasis ryšys daro itin didelę įtaką klientui spendžiant, ar įsigyti konkrečią prekę ar paslaugą. Vis dėlto, internetinių atsiliepimų ir komentarų valdymas gali būti iššūkis verslui, siekiant palaikyti teigiamą reputaciją, todėl kyla klausimas – ar soc. tinkluose verslas gali trinti jiems nepalankius komentarus? Ir kaip reikėtų laviruoti reputacijos ir teisinių reikalavimų labirinte? Advokatų kontoros „TGS Baltic“ teisininkė Violeta Mačiulytė teigia, kad atsakymas į šiuos klausimus yra glaudžiai susijęs su subtilia pusiausvyra tarp verslo interesų ir vartotojų teisių užtikrinimo.

- Reklama -

Šalinti ar palikti?

Lietuvos vartotojų teisių apsaugos įstatymai nustato verslo pareigą vykdyti sąžiningą komercinę veiklą. Tai lemia verslo pareigą teikti vartotojams aiškią ir skaidrią informaciją apie savo produktus ir paslaugas, įskaitant klientų atsiliepimus bei komentarus interneto erdvėje. Neigiamų komentarų ar atsiliepimų pašalinimas gali kelti abejonių dėl skaidrumo ir potencialiems klientams matomos informacijos tikslumo.

Advokatų kontoros „TGS Baltic“ teisininkė Violeta Mačiulytė.

Kartu, siekiant užtikrinti vartotojų teises, nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymas draudžia klaidinančios komercinės veiklos praktiką, kuri apima ir manipuliavimą klientų atsiliepimais soc. tinkluose arba jų cenzūravimą. Kitaip sakant, verslininkai, administruojantys soc. tinklų paskyras, šiuo atveju turėtų būti atsargūs ir nesiimti veiksmų, kurie galėtų klaidinti vartotojus arba iškreipti bendrą įspūdį apie jų prekes bei paslaugas, t.y. vengti trinti neigiamus komentarus apie atsiliepimus.

Vis dėlto pasirinkus pašalinti vieną ar kitą paskyros lankytojų komentarą, kartu gali būti pažeistos ir įmonės klientų saviraiškos laisvės. Tai ypač aktualu, jei klientų palikti komentarai yra kritiški, vienaip ar kitaip darantys neigiamą įtaką prekės ar paslaugos reputacijai, tačiau nėra savaime šmeižiantys, įžeidžiantys ar kitaip žalingi.

Pažeidus taisykles – ištrinti galima

Žinoma, visi šie reikalavimai nereiškia, kad verslo paskyrų administratoriai turi palikti visus lankytojų komentarus. Neigiamų komentarų ar atsiliepimų pašalinimo draudimas negalioja tais atvejais, kai jie akivaizdžiai pažeidžia soc. medijų platformų taisykles ir bendruomenių standartus. Platformų gairės visuomet aiškiai nurodo, kokio tipo turinys yra laikomas neteisėtu ir gali būti pašalintas. Pavyzdžiui, „Facebook“ bendruomenės standartai draudžia komentarus, kurie kursto neapykantą, yra grasinantys, suponuoja tiesioginius išpuolius prieš asmenis ar grupes, taip pat iš netikrų paskyrų skelbiamus arba patenkančius į „šlamšto“ kategoriją komentarus. Vadovaudamiesi šiomis gairėmis verslai turi užtikrinti, kad jų veiksmai atitiktų konkrečios platformos taisykles.

Kaip saugiai laviruoti tarp verslo interesų ir teisinių reikalavimų? Galimybes pašalinti neigiamus komentarus ir atsiliepimus reikėtų vertinti per proporcingumo prizmę. Neigiamų komentarų ir atsiliepimų trynimas turėtų būti paskutinė priemonė, atliekama tik tuomet, kai komentarai yra žalingi, įžeidžiantys arba pažeidžiantys atitinkamos platformos taisykles bei standartus. Daugeliu atveju tikslingesnis žingsnis galėtų būti tiesioginis bendravimas su nepatenkintais klientais, klientui rūpimų klausimų sprendimas ir atsakymas.

TOP naujienos

Kol skamba kaimuose daina, muzika, tol kaimas ir jo tradicijos gyvos…

Trečius metus, artėjant Atvelykiui, Molėtų kultūros centro scena priklauso kaimo meno saviveiklos kolektyvams. Tęsiant tradicija ir praeitą šeštadienį į Molėtų kultūros centrą buvo suvažiavę...

Saldumu išsiskiriantys plokštieji persikai: skanauti šviežius ar kepti ant grilio?

Šiltuoju metų laikotarpiu parduotuvių lentynose galima rasti daug šviežių ir sezoninių vaisių, tarp jų ir plokščiųjų persikų. Šiuose vaisiuose gausu vitaminų ir antioksidantų, jie...

Asmeninių finansų planavimas 2023-iaisiais: 7 programėlių rekomendacijos

Ko gero, vienas didžiausių finansinių iššūkių, su kuriuo šiandien susiduriame, yra greitai augančios maisto ir kitų kasdienio vartojimo prekių, taip pat elektros energijos kainos....

Horoskopai birželio 17 dienai

AVINASVisi myli atnešantį gerą žinią, o jūs šiandien šiam vaidmeniui labai tinkate. Artėja ilgai lauktas ir išsvajotas momentas. Tegul visi mato, kad esate laimės...

Augantis bankrotų skaičius – artėjančios krizės pranašas?

Vienas iš ekonomikos sveikatos rodiklių – bankrotų skaičius. Lietuvos statistikos departamento skelbiami naujausi duomenys rodo, kad per pastarąjį pusmetį, palyginti su atitinkamu praėjusių metų laikotarpiu, bankroto procedūras pradėjo 1,7 karto daugiau Lietuvoje veikiančių įmonių....

Horoskopai liepos 14 dienai

AVINASJaučiatės esąs pats narsiausias avinas visoje bandoje. Visi jus myli, ir kodėl neturėtų? Pagalvokite apie savo perspektyvas kokioje nors labdaros organizacijoje. Šįvakar daug kas jūsų trauką, bet negalės jos sau paaiškinti. JAUTISBūtų nesunku apgauti save,...
spot_img

PORTALO SKAITOMIAUSI

JUMS PARINKTOS NAUJIENOS