-0.9 C
Molėtai
2025 / 03 / 20

Personalo ekspertė: rampos agentų atranka stipriai skiriasi nuo „ofisinių“ darbuotojų atrankų

Ar jau skaitėte?

Aviaciją galima įvardinti kone viena patraukliausių veiklos sričių. Vienus ji žavi dėl kasdien į padanges pakylančių ir žemėn nusileidžiančių orlaivių, kitus – dėl galimybės įgyvendinti savo svajonę iš arti jausti kelionių vibracijas. Norintiems iš tiesų visa tai patirti gali tekti praeiti kiek kitokius nei įprastus „ofisiniam“ darbui atrankų etapus. Tačiau, pasak orlaivių antžeminio aptarnavimo bendrovės personalo specialistės, tapti rampos agentu gali pretenduoti kiekvienas, svarbiausia noras mokytis nuo pat pradžių.

- Reklama -

 Darbo skelbimai prieinami visiems

 Įprastuose darbo skelbimų portaluose retai galima išvysti, kad ieškomas rampos agentas darbui oro uoste. Ši pareigybė apima daug įvairių kompetencijų ir nėra nė kiek panaši į ramų darbą ofise. Pasak orlaivių antžeminio aptarnavimo bendrovės „Litcargus“ personalo direktorės Astos Jurėnaitės, pastarųjų darbuotojų paieška pirmiausia prasideda pačiame oro uoste arba tikslingose, aviacijai neabejingų žmonių susibūrimo vietose.

„Kuomet atsiranda darbuotojo poreikis, pirmiausiai galimo potencialo ieškome tarp esamų darbuotojų. Taip pat glaudžiai bendradarbiaujame su mokslo įstaigomis, dalyvaujame jų karjeros dienose. Kviečiame studentus „pasimatuoti“ profesiją ir atlikti praktiką pas mus, po kurios dažnas tampa mūsų komandos dalimi“, – pasakoja A. Jurėnaitė.

Ji akcentuoja, kad nėra užkertamas kelias įsidarbinti ir neturintiems patirties aviacijoje. Todėl su visais darbo skelbimais kiekvienas gali susipažinti oficialiame orlaivių antžeminio aptarnavimo bendrovės internetiniame puslapyje ir pateikti savo kandidatūrą.

Pretenduoti gali kiekvienas

 Nors patirtis kandidatuojant į rampos agento poziciją nėra būtina, atitikti kelis minimalius reikalavimus yra būtina.

„Kandidatuoti į šią poziciją gali kiekvienas, tačiau atsirenkami tie žmonės, kurių anglų kalbos žinios yra ne žemesnės nei B2 lygiu bei turi „B“ kategorijos vairuotojo pažymėjimą. Svarbus ir asmeninių savybių rinkinys – tai, kad žmogus būtų komunikabilus, atsakingas, greitai orientuotųsi, norėtų mokytis ir tobulėti“, – sako personalo direktorė.

- Reklama -

Ji pasakoja, kad darbuotojų atrankos procesas susideda iš dviejų etapų. Pirmajame vyksta pokalbis su personalo skyriaus darbuotoju, kuris įvertina darbuotojo gebėjimus, turimą patirtį, ar atitinka rampos agento pozicijai anksčiau paminėtus keliamus reikalavimus. Pastarasis etapas skiriasi nuo kitų darbo skelbimų atrankų etapų tuo, kad darbuotojui pirmojo susitikimo metu yra pateikiamas pagal Krepelino metodiką sudarytas testas.

„Tai testas, skirtas protiniam produktyvumui ir dėmesio svyravimui nustatyti, nes aviacijoje ypatingai svarbu gera koncentracija, greitis ir logiškas mąstymas, kai lėktuvo aptarnavimui – pasitikimui, veiksmų prie orlaivio koordinavimui ir jo išleidimui – skiriamos tik 25 minutės“, – aiškina personalo ekspertė.

Tie, kurie sėkmingai pereina pirmąjį etapą, antrajame etape susitinka su orlaivių antžeminio aptarnavimo skyriaus vadovu, kur taip pat atlieka praktines užduotis ir turi galimybę susipažinti su darbo pozicija iš arti.

„Šis etapas daug lemia ir sykiu yra labai reikalingas abiems pusėms – atrankų vykdytojui bei dalyviui. Pastarasis turi galimybę stebėti orlaivio aptarnavimą oro uosto perone, susipažinti su darbo funkcijomis. Kitaip tariant, pamatyti keleiviams nematomą pusę, kad geriau įsivaizduotų savo būsimą darbą“, – atrankos detales atskleidžia A. Jurėnaitė.

Mokymai trunka metus ir ilgiau

Personalo direktorė A. Jurėnaitė akcentuoja, kad orlaivių antžeminio aptarnavimo srityje svarbiausia yra komunikacija. Rampos agentas yra savotiška jungtis tarp orlaivio įgulos ir antžeminio aptarnavimo komandos.

„Šiame darbe būtent komunikacija lemia būsimo skrydžio kokybę ir sklandumą. Todėl tai ypatingo tikslumo, atidumo ir meilės aviacijai reikalaujanti profesija. Žmogus turi būti pasirengęs dirbti bet kokiomis oro sąlygomis bei įvairiu darbo grafiku“, – pažymi oro uosto darbuotoja.

Kai toks kandidatas yra atrenkamas ir jam pasiūloma rampos agento pozicija, prasideda įdarbinimo procesas: personalo skyrius atsiunčia dokumentų sąrašą ir informaciją, kuri yra reikalinga darbo sutarčiai sudaryti ir oro uosto leidimui gauti.

„Įdarbinimo etapas, kaip ir atrankos, susideda iš dviejų dalių. Pirmojoje reikia sutvarkyti visus dokumentus, gauti būtinus leidimus. Taip pat atsirinktam darbuotojui yra suruošiami ir įteikiami mokinio rinkiniai, vadinamieji „starter packs“, – kokie procesai vyksta pirmosiomis įdarbinimo dienomis, pasakoja personalo direktorė.

A. Jurėnaitė pastebi praktikoje įsivyraujančią tendenciją, kuomet rampos agentu panoręs tapti, tačiau nieko bendro su šia sritimi neturintis asmuo, netrunka pamilti šią profesiją. Prie to stipriai prisideda 2 savaičių teoriniai mokymai klasėje, po kurių seka dar intensyvesni mėnesio trukmės praktiniai, plataus spektro mokymai su instruktoriumi.

TOP naujienos

ORAI: Atplūdusi šiluma neskubės pasitraukti

Sausio 2-os naktį kai kur, daugiausia šiauriniuose rajonuose palis, vyraus nedidelis lietus. Vėjas vakarų, pietvakarių, 7–12 m/s, vietomis gūsiai 15–18 m/s. Žemiausia temperatūra 1–6...

Horoskopas kovo 6 dienai

AVINASPanašu, kad patekote į užburtą ratą. Liaukitės pagaliau sukęs galvą dėl darbo reikalų. Po atostogų jūsų laukia išties pašėlusios dienos. Turite jas pasitikti gerai...

Mokslininkai: sugriežtinus alkoholio kontrolę Lietuvoje mažėjo mirčių, augo gyvenimo trukmė

Alkoholinių gėrimų akcizo didinimas ir prieinamumo apribojimas trumpinant alkoholio pardavimo laiką sumažino Lietuvos ir likusių Baltijos šalių gyventojų mirtingumą, taip pat prisidėjo prie gyvenimo...

Artimiausiomis dienomis žemo slėgio laukas trumpalaikio lietaus atneš į daugelį rajonų

Artimiausiomis dienomis žemo slėgio laukas trumpalaikio lietaus atneš į daugelį rajonų. Audioknyga: KĄ JIE MUMS PADARĖ. Lietuvos gyvenimas traumų psichologijos žvilgsniu. Pasiklausykite 20 min. nemokamai...

Variklio aušinimo skystis: kodėl netinka vanduo?

Aušinimo skystis yra vienas svarbiausių automobilio skysčių – be jo automobilio eksploatavimas būtų neįmanomas. Geras aušinimo skystis pasižymėti  bent keletu svarbių savybių, viena jų –  aušinimo sistemoje esančių elementų apsauga nuo korozijos pažeidimų. Ekspertai dalijasi...

Aštuoni populiariausiais telefonų remonto mitais

Egzistuoja daugybė legendų kaip galima pačiam sutaisyti sugedusį telefoną. Įspėjame – dauguma jų yra klaidinantys ir gali smarkiai pakenkti jūsų įrenginiui. Jūsų dėmesiui – Evaldas Viselga, „Tele2“ priklausančio autorizuoto įrenginių remonto serviso „Smart Master“ vadovas,...
spot_img

PORTALO SKAITOMIAUSI

JUMS PARINKTOS NAUJIENOS