5.1 C
Molėtai
2024 / 04 / 26

Naujos statybos ar renovuotas senas butas – ką pirkti apsimoka labiau?

Ar jau skaitėte?

Atsakymo į klausimą, kokį butą pirkti – naujos ar senos statybos – panašu, ilgai ieškoti nebereikia. Kaip teigia nekilnojamojo turto (NT) ekspertas Remigijus Pleteras, senos ir naujos statybos būsto kainos, bent jau Vilniuje, sparčiai panašėja. Tačiau ekspertas įspėja: prieš įsigyjant būstą, atsižvelkite ne tik į kainą, bet ir daugybę kitų aspektų, kad naujas gyvenimo etapas neapkarstų.

- Reklama -

Kainos panašėja

Kaip pastebi R. Pleteras, anksčiau statyto ir jau šeimininkus turėjusio būsto rinka šalies sostinėje užleidžia turėtas pozicijas – „Registrų centro“ duomenimis, šiemet tokių butų parduota dešimtadaliu mažiau nei pernai, jų dalis nuo visų įregistruotų butų pardavimo sandorių pasiekė siekė 55 proc. Beveik prieš dešimtmetį senas būstas užėmė net 90 proc. rinkos. 

Kone pagrindinė priežastis, kodėl vis daugiau naujakurių žvalgosi į naujos statybos, dar šeimininkų neturėjusius butus, anot R. Pletero, yra kaina. Statistikos departamento duomenimis, jau savininką turėjusios senesnės statybos butai Vilniuje pabrango 8,1 proc. punkto, kai naujos statybos – vos 3,3 proc. punkto. NT plėtros bendrovės „Bonava“ duomenimis, per metus kainos gerokai kito visuose butų segmentuose – ar tai būtų prabangus būstas senamiestyje, ar blokinis butas miesto pakraščiuose

„Kainos pamažu panašėjo. Pavyzdžiui, standartinio dviejų kambarių būsto miegamuosiuose Vilniaus rajonuose kvadratinis metras naujos statybos butuose vidutiniškai įkainotas apie 1,2–1,8 tūkst. eurų, kai senos statybos plytiniuose namuose toje pačioje teritorijoje – 1,3–1,6 tūkst. eurų. Tad kartais naują būstą įsigyti yra tiesiog pigiau“, – teigia R. Pleteras.

Atsižvelgia į mokesčių naštą

- Reklama -

 R. Pleteras priduria, kad didesnis kainos skirtumas jaučiamas kalbant apie blokinius pastatus, kuriuose vieno kvadratinio metro kaina Vilniaus miegamuosiuose rajonuose vidutiniškai siekia maždaug 1,2–1,5 tūkst. eurų. Tačiau toks būstas paprastai turi prastesnę garso ir šilumos izoliaciją, todėl jiems dažniau reikia papildomų investicijų patogesniam gyvenimui užsitikrinti. 

Ekspertas pastebi, kad naujo ir seno būsto kainas dar labiau suvienodina renovacija. Kaip nurodo Būsto energijos taupymo agentūra, vidutiniškai vieno kvadratinio metro renovacija kainuoja 200 eurų iki valstybės paramos suteikimo. 

Taip pat skaitykite:  100 verslo projektų Lietuvoje papildomai gaus 14 mln. eurų investicijų

„Perkant seną būstą renovacijos turbūt negalima išvengti.  Anksčiau ar vėliau seną namą reikės renovuoti. Juk ji visų pirma skirta tam, kad pagerėtų gyvenamosios vietos energetinė klasė – apšildomas fasadas leidžia sulaikyti šilumą, taip gerokai sumažėja sąskaitos už šildymą. Tačiau net ir su valstybės pagalba investicijos siekia dideles sumas, o bendra investicijų į būstą suma – panaši, kuri būtų išleidžiama naujam būstui“, – kalba „Bonava“ vadovas. 

Ieško patogumo

Vienas pagrindinių aspektų, kuris dar aktyviai skatina rinktis senos statybos būstą – jau esamas pilnas buto įrengimas. Tačiau tokia praktika taip pat kinta, pastebi R. Pleteras – vis daugiau NT vystytojų siūlo būstą jau su daline ir pilna apdaila. 

„Nusipirkus jau šeimininką turėjusį būstą naujakuriai dėl savo patogumo dažnai vis tiek atlieka remontą, tad dėl to tiesiog pasirenkama patinkanti jau projekto vystytojo siūloma apdaila. Taip nebereikia rūpintis įrengimo darbais, šie darbai yra kur kas pigesni, nei būtų organizuojami paties pirkėjo“, – tvirtina NT ekspertas.

Anot pašnekovo, tarp senos ir naujos statybos buto įsigijimo besirenkantys žmonės įvertina ir tai, ar jie gali įsigyti parkavimo vietą, taip išvengiant problemų dėl automobilio laikymo. Dažnam pirkėjui aktualūs dviračio laikymo ir galimybės įsigyti sandėliuką klausimai. Tačiau prieš renkantis būstą būtina atsižvelgti ir į dar vieną svarbų aspektą.

„Patariama išsiaiškinti, ar parduodamos gyvenamosios paskirties patalpos, dažnai butai, būna įvardinami kaip kitos paskirties. Tuomet gali kilti problemų dėl gyvenamosios vietos registracijos, bus sunkiau savo vaikams gauti vietą darželyje ir panašiai. Taip pat kainą gali išauginti ir papildomos lėšos už paslaugas, kurios neįeina į bendrą pastato kainą, pavyzdžiui, apdailos sprendimus“, – pataria NT plėtros bendrovės „Bonava Lietuva“ vadovas R. Pleteras.

TOP naujienos

5 būdai, kaip dirbtinis intelektas gali palengvinti jūsų kasdienybę

Kiekvienas iš mūsų išmaniaisiais įrenginiais naudojamės kone kiekvieną dieną – nesvarbu, ar tai būtų išmanusis telefonas, televizorius ar skalbyklė. Tiesa, retai pagalvojame apie tai,...

Sukčiai keliuose nenustoja veikę̨: kokios schemos naudojamos dažniausiai

Net mažiausias eismo įvykis sukelia daug streso, o dar daugiau jo gali kilti supratus, jog tapote sukčių auka. Vienos Lietuvoje veikiančios draudimo kompanijos ekspertai...

„Stintų šventės“ proga – dietologės patarimai, kiek žuvies turėtume suvartoti ir kaip ją gaminant gauti daugiausiai naudos

Kasmet Palangoje vykstanti „Stintų šventė“ pritraukia tūkstančius dalyvių iš visos Lietuvos. Susirinkusieji ragauja įvairiais būdais paruoštas, agurkais kvepiančias stintas: kas valgo keptas ar marinuotas,...

Valstybinės ir vietinės reikšmės keliams remontuoti skirta per 23 mln. eurų

Šiais metais numatomiems atlikti Lietuvos kelių remonto darbams papildomai skiriama 23,3 mln. eurų. Šios investicijos skirtos susisiekimo ministro Jaroslavo Narkevič įsakymu, įgyvendinant Ekonomikos skatinimo...

Kelininkai perspėja: dėl susiformavusio plikledžio ar pažliugusio sniego keliuose yra slidžių ruožų

Lietuvos automobilių kelių direkcija informuoja, kad šiuo metu Lietuvos keliuose dėl susiformavusio plikledžio yra susidariusios sudėtingesnės eismo sąlygos Klaipėdos, Skuodo, Plungės, Telšių, Ignalinos rajonuose bei Alytaus apskrityje. Likusioje šalies dalyje valstybinės reikšmės kelių dangos...

Nuo lapkričio 1 d. – nauji šviesoforų signalų deriniai, žiemos sezono metu mažėja leistinas...

Nuo lapkričio 1-osios vairuotojai Lietuvoje turėtų atsižvelgti į eismo pasikeitimus: įsigalioja nauji šviesoforų signalų deriniai, mažėja maksimalus keliuose leistinas greitis, iki lapkričio 10 d. automobilių padangas reikės pakeisti į žiemines. Atsižvelgdama į eismo mieste kitimo...

PORTALO SKAITOMIAUSI

JUMS PARINKTOS NAUJIENOS